Curriculumカリキュラム

KINDER(K-3) CLASS5歳児対象クラス

TIME ACTIVITIES DETAILS
9:00~10:00 Arrival
(登園)

Greeting,Toilet training(挨拶、トイレトレーニング、手洗い)
Cleadn up,Story time,Monthly song,Greeting(絵本タイム・朝の歌・挨拶)
Seasonal music,Date Day,Weather(季節の歌・年月日・曜日・天気の確認)
Attendance,Tempurature cheak(出席、検温)

10:00~11:00 Lesson Time 1
(授業時間)

Greeting(挨拶)
Music Movement(朝の歌)
Monthly Song(今月の歌)
Discussion of weather and calendar(天気・曜日)
Topic(クラスのレベルに応じて毎週先生とQ&A)
Phonics(発音)
Alphabet(アルファベット)
Flash Card Play and Games(フラッシュカードゲーム)
Numbers(数)
Science(理科)
Question / Answers(質問と答え方の練習)
Craft(製作)
Music(音楽遊び)
Storybook reading(絵本)

Math(数学)
Science(理科)
Social Studies(社会)

Math: Numbers, graphs, multiplication, addition, subtraction(数字、グラフ、掛け算、足し算、引き算)
Science: weather, living studies, heavenly bodies(天気、生き物、天体)
Social Studies: history

Text book

Reading & Writing(読み書き)
Phonics(文字の発音)
Alphabet(アルファベット)
Pronunciation(言葉の発音)
Vocabulary(言葉)
Grammar(文法)

11:00~11:40 Outside
(外遊び)

Various craft themes are decided each day and through concentration and effort the children will feel a sense of achievement.
お天気がいい日は毎日外遊び!
雨の日はクラフト(Craft)テーマを決めて作りながら完成させる
達成感と集中力を身につけさせる

11:40~13:00 Lunch Preparation
Lunch
(ランチ)

Cleaning Duties トイレトレーニング、手洗い、片付け
Music(ランチの歌)…リーダが指揮をとる
Lunch Time(ランチ)
Lunch Clean up(ランチ片付け)
Teeth brush(歯磨き)

13:00~14:00 Lesson Time 2
(授業時間)
Craft time(製作)
Social(社会性)
Manner(行儀)
Review

Let’s write a diary in English(日記を書くことで文章を作る練習をする)
Story Time(絵本を聞くことの楽しさと、想像力を身につける)
Craft Time(作品を作る、順番を守る、指示に従うなど基本的なルールを学ぶ)

Art・P.E.・Chinese・Dance
・Rhythmic・Japanese
絵・体育・中国語・ダンス
・リトミック・日本語を
専任講師が英語でレッスン

Art Lesson(絵)・Dance Lesson(ダンス)・Chinese Lesson(中国語)
P.E. Lesson(体育)・Rhythmic Lesson(リトミック)・Japanese(日本語)
※火曜日は塾が入っています。算数・国語希望者のみ(別途費用)

14:00~14:50 Snack Time
(おやつ)

Writing practice(毎朝、書き方のプリントをする)
Free play(フリータイム)
Puzzle, Toys, Storybook,Video(おやつの後はパズル、おもちゃ、絵本、ビデオ)

14:50~15:30 ストーリータイム
・フリータイム
(Story Time・Free play)

Storybook(絵本)
Free play(フリータイム)
Puzzle,Toys,Storybook,Video(パズル、おもちゃ、絵本、ビデオ)

15:30~16:30 Lesson Time 3
(授業時間)

Flash Card Game/Song/Video/Movement/Textbook
(カード、ゲーム、歌、ビデオ、ダンス、テキストブック)

16:30~17:20 Meeting at the end
(お帰りの会)

Greeting(挨拶)
Music Movement(お帰りの歌)